Dagens Teknikövning 33: Kullerbytta

Alternativa namn Crawl med loop.
Utförande Under en 25:a frisim gör man en kullerbytta och fortsätter simma åt samma håll.
Syfte Övningen balans och koordination. Det är även nyttigt att söka startläge och börja simma frisim från stilla stående.
Bakgrund En klassisk vattenpoloövning. Ibland kan man som ovan börja simma åt fel håll eller komma upp på fel bana.

Träningsgrad
Vattenläge 3
Koordination 4
Flexibilitet 3
Riktning 4

This entry was posted in SWIM DRILLS on by .

About Mikael Rosén

Mikael Rosén har tränat vuxna simmare och triathleter sedan 2002. Några av dem han jobbat med är Margit Ohlsson, världsmästare 2010 på ryggsim i D65-69, Antti Antonov, europamästare på Ironmandistansen 2010 och David Näsvik, svensk mästare i triathlon på Ironmandistansen 2010, Pontus Lindberg, svensk mästare på samma distans 2011.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>